marți, 28 aprilie 2015

Inlocuire rulmenti masina de spalat cu, cuva lipita

   Daca masina de spalat a inceput sa faca zgomot in special in momentul in care face stoarcerea prin centrifugare inseamna ca a aparut o uzura pronuntata a rulmentilor cuvei.
   Exista doua tipuri de cuve: cele care se pot desface si cele lipite.

In cazul celor cu, cuva lipita procedura este urmatoarea:


1. Se demonteaza cuva din masina de spalat (specific fiecarui model in parte)
2. Se cauta pe cuva zona de imbinare a celor doua parti ale cuvei (apare ca un guler)
3. Cu un burghiu de 4mm se dau gauri in gulerul respectiv (vor fi necesare pentru reasamblarea cuvei).


 4. Cu ajutorul unui bomfaier (sau un flex cu disc de 1mm pentru inox) se taie imbinarea celor doua parti ale cuvei:










5. Cu un dorn si un ciocan se scot cei doi rulmenti si simeringul.

6. Cu ajutorul ciocanului si a rulmentilor vechi introduceti rulmentii noi batand usor in marginea exterioara a rulmentilor (ar fi de preferat sa se foloseasca o presa dar pentru uz casnic este mai greu de gasit).




  
7. Se ung cu silicon negru rezistent la temperatura marginile cuvei si  se reasambleaza aceasta folosind suruburi si piulite M4.










8. Se lasa sa se usuce siliconul (de pe o zi pe alta) dupa care se reasambleaza masina de spalat.
9. Inainte de a inchide capacul din spate al masinii se porneste unul din programele de spalare (de preferat cel mai scurt) timp in care se verifica daca exista scurgeri de apa pe langa ax sau pe la imbinarea cuvei.

Probleme care pot sa apara:
-axul cuvei foarte uzat (se constata in momentul demontarii cuvei)- se gaseste de cumparat la magazinele cu piese pt masinile de spalat
-scurgeri de apa dupa monatarea finala - simering montat prost, ax cu uzura mare, silicon prea putin pe zona de imbinare a cuvei
-tamburul vine prea aproape de marginea cuvei - taietura facuta cu un disc sau panza prea groasa

Scule necesare:
-Surubelnite
-Patent
-Ciocan
-Dorn
-Lama cutter (pt curatarea marginilor taiate ale cuvei)
-Bomfaier (sau flex cu disc de 1mm)
-Bormasina cu burghiu de 4mm

Materiale necesare:
- Silicon etansare rezistent la temperatura (se gaseste la magazinele de piese auto)
-Suruburi, piulite, saibe M4(am folosit in jur de 20-25 de bucati)
-Degresant (stergerea zonei de imbinare inainte de aplicarea siliconului)
-Rulmenti si simering


106 comentarii:

  1. Salutare!
    Dețin o mașină de spălat marca Bauknecht model WA Plus 64 TDi fabricație 2012
    La programul de centrifugare chiar și la 400 RPM aceasta scoate un zgomot foarte foarte mare un huruit. (parcă ar fi un tren de marfă în trecere) la 1400RPM nu poți sta în baie de zgomot, dar nu trepidează. Când mișc de cuvă și ridic în sus aceasta se deplasează pe direcția în care ridic cu vro 5 mm cam așa (adică are un fel de joc)
    Căutând mai aprofundat am văzut că ar fi rulmenții uzați care sunt 2 la număr.
    Cum se prezintă problema: Cuva este încapsulată și carcasa este prinsă prin 2 cleme pe orizontală (adică o clemă în stânga una în dreapta)
    Se pot înlocuii acești rulmenți? (bineînțeles nu de către mine, de către un „meșter”)
    După descrierea de mai sus ce piese ar mai fi uzate în acest segment (rulmenți, ax, etc)
    Vă scriu aici pentru că vreau să evit situația în care mi se va zice că „ Domne e și Y defect și X și trebuiesc schimbate”, am mai avut o mașină de spălat care am dus-o la reparat și pentru 2 perii de carbon am fost taxat cu 150 lei cu manoperă și nu nu perii de carbon originale care costau la Zanussi 70 lei

    Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Salutare!
    Dețin o mașină de spălat marca Bauknecht model WA Plus 64 TDi fabricație 2012
    La programul de centrifugare chiar și la 400 RPM aceasta scoate un zgomot foarte foarte mare un huruit. (parcă ar fi un tren de marfă în trecere) la 1400RPM nu poți sta în baie de zgomot, dar nu trepidează. Când mișc de cuvă și ridic în sus aceasta se deplasează pe direcția în care ridic cu vro 5 mm cam așa (adică are un fel de joc)
    Căutând mai aprofundat am văzut că ar fi rulmenții uzați care sunt 2 la număr.
    Cum se prezintă problema: Cuva este încapsulată și carcasa este prinsă prin 2 cleme pe orizontală (adică o clemă în stânga una în dreapta)
    Se pot înlocuii acești rulmenți? (bineînțeles nu de către mine, de către un „meșter”)
    După descrierea de mai sus ce piese ar mai fi uzate în acest segment (rulmenți, ax, etc)
    Vă scriu aici pentru că vreau să evit situația în care mi se va zice că „ Domne e și Y defect și X și trebuiesc schimbate”, am mai avut o mașină de spălat care am dus-o la reparat și pentru 2 perii de carbon am fost taxat cu 150 lei cu manoperă și nu nu perii de carbon originale care costau la Zanussi 70 lei

    Vă mulțumesc!

    RăspundețiȘtergere
  3. Salut,
    Dupa detaliile pe care le-ati expus cred ca este vorba despre rulmenti si simering. Daca este cuva lipita atunci trebuie efectuata operatiunea descrisa in articol. In cazul in care cuva nu este lipita si are o garnitura care este stransa cu cele doua cleme atunci operatounea este mult mai simpla.
    Ca si costuri fara manopera ar trebui sa fie undeva intre 40 si 100 de lei in functie de dimensiunile rulmentulorbsi simeringului. Axul nu cred sa fie uzat avand in vedere vechimea masinii.

    RăspundețiȘtergere
  4. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  5. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  6. Va trebui sa deafaceti masina ca sa vedeti ce dimensiuni au.

    RăspundețiȘtergere
  7. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  8. Dacă erai un meseriaș adevărat nu postai asa ceva.Eu tai cuvele de când au apărut cuvele lipite.Dar nu am vândut nimănui secretul.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Un meserias adevarat nu tine doar pentru el , imparte si altora din cunostintele si priceperea sa .

      Multumesc pentru eplicatii ! Zilele acestea am desfacut o astfel de masina , Whirpool AWO62010 , pentru ai schimba rulmentii si mare mi-a fost mirarea vazand cuva lipita .
      M-a dus gandul spre o astfel de rezolvare dar acum mi-e mult mai simplu sa merg pe urmele alcuiva ...

      Ștergere
    3. Ma gandesc ca esti unul dintre "meseriasii" care prind cuva cu holtzsuruburi dupa ce o taie, altfel nu vad de ce te-ai agita in halul asta.

      Eu nu ma ocup cu reparatii de masini de spalat.

      Asta pe care am pozat-o este a unui prieten caruia la reprezentanta i-au cerut 900 de lei sa ii schimbe cuva cu totul.

      Ștergere
    4. mai ala secretosu UNKNOWN dar ce gaura la covrig voiai sa tina secret omul un ca....at de cuva de la o zdreanta de masina de spalat cum se face...
      CUMPARATI BEKO de minim 8 KG SI MAXIM 1200 RON PRET masina spalat.... si nu stoarceti niciodata peste 600 ture si nu folositi caCAlgon sau detergenti pulbere doar lichizi si masina duce 10 ani minim...dupa se arunca pt ca e uzata moral si fizic 80%

      Ștergere
    5. Din pacate masinile actuale nu vor tine 10 ani, nici daca nu le pornesti.
      In mod interesant, nu are legatura turatia cu viata rulmentilor.
      Viata rulmentilor depinde de cat de bine au facut etansarea la simering. Pe vremuri - simering Viton, bucsa bronz fosforos BZ14, acum astept sa apara bucsa de plastic si simering din hartie....... In momentul in care simeringul pierde capacitatea de etansare, incepe sa intre apa cu detergent in rulment, care dizolva lubricantul din fabrica din rulment si creste exponential viteza de uzura a suprafetelor de rulare. In principiu la cateva luni de la primele strapungeri ale simeringului deja incepe sa scoata sunet rulmentul. Cea mai mare greseala a "meseriasilor" este ca la inlocuire rulment ff putini schimba bucsa aceea (cu toate ca e obligatoriu ) si si mai putini polisheaza bucsa aceea (trebuie sa fie oglinda, altfel bucsa facuta cu strungul este usor abraziv si toaca buza simeringului si poate in cateva luni - ani va fi la fel ) O inlocuire de rulmenti "a la carte" tine cel putin cat tine rulmentul din fabrica. Alta chestie, la masinile vechi era o gaura facuta intre simering si rulmentul din interior, care avea menirea sa dreneze eventualele scapari ale simeringului, si prelungind viata rulmentilor. Aceasta gaura lipseste cu desavarsire la toate masinile actuale.. (insa se poate face cu un brughiu de 4mm lung... ;) )

      Eu nu as spune sa cumperi marca X sau Y, ca modele care se lanseaza acu abia peste 3-4 ani afli daca sunt ok sau nu.
      Alta chestie - am observat ca e la moda cu kilograme ca la wati la casetofoane pe vremuri. Daca va uitati la o masina care e declarata 7-8 kile, si comparati cu o masina de acum 15 ani, de 5 kile, veti vedea ca sunt cam la fel, atat marimea cat si motor, etc... Ma bufneste rasul cand vad masini slim, la care scrie ca are 7kg, si cu rulmenti de 6203-6204...

      Ștergere
  9. De ce bulangiule sa nu spuna si la altii.... Sa iei tu 250 lei din care dai 50 lei pe piese. Suge-o si intra in insolventa.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. foloseste autoforante lungi sau o surubelnita lunga subtire incalzita. dupa ce tai..... pe partea taieturi refaci gaura cu spiralul.

      Ștergere
    2. in ce priveste distribuirea informatiei...... eu unul acum ceva ani buni in urma am fost printre primmi di romania care taia si lipea inapoi cuvele..... si nu am tinut secret modalitatea. am pus video pe youtube.....si nu numai unul.

      Ștergere
    3. foloseste autoforante lungi sau o surubelnita lunga subtire incalzita. dupa ce tai..... pe partea taieturi refaci gaura cu spiralul.

      Ștergere
    4. Problema este alta. Nu ca sa nu spună secretul. Doar ca așa apar meseriașii peste noapte care vin si va dau tepe sau va iau banii si nu vor sa ofere garanție. Cunosc un meseriaș care are personal 10 telefoane numărate in fata mea. De ce? Pt ca e profesionist si serios? Învățând de pe net, clientul poate sa își facă rău singur. Poate se curenteaza , poate face o inundație, poate face praf toată masina. Bucurati-va, voi, ca faceți treaba meseriașilor iar când veți avea nevoie de un meseriaș pt ca netul nu va ajuta veți afla ca s-a reprofilat profesionistul si veti chema un client care a învățat meserie pe net si care se numește meseriaș.
      Nu apreciezi valoarea unui profesionist pana nu pierzi cu un "meseriaș".
      Si inca ceva: profesionistul își asuma răspunderea. Banii pe care ii plătește un client cuprinde: timpul, munca, cunostintele, responsabilitatea, garanția si riscul de a suporta un eventual " cretin".

      Ștergere
    5. Problema este alta. Nu ca sa nu spună secretul. Doar ca așa apar meseriașii peste noapte care vin si va dau tepe sau va iau banii si nu vor sa ofere garanție. Cunosc un meseriaș care are personal 10 telefoane numărate in fata mea. De ce? Pt ca e profesionist si serios? Învățând de pe net, clientul poate sa își facă rău singur. Poate se curenteaza , poate face o inundație, poate face praf toată masina. Bucurati-va, voi, ca faceți treaba meseriașilor iar când veți avea nevoie de un meseriaș pt ca netul nu va ajuta veți afla ca s-a reprofilat profesionistul si veti chema un client care a învățat meserie pe net si care se numește meseriaș.
      Nu apreciezi valoarea unui profesionist pana nu pierzi cu un "meseriaș".
      Si inca ceva: profesionistul își asuma răspunderea. Banii pe care ii plătește un client cuprinde: timpul, munca, cunostintele, responsabilitatea, garanția si riscul de a suporta un eventual " cretin".

      Ștergere
  10. De ce bulangiule sa nu spuna si la altii.... Sa iei tu 250 lei din care dai 50 lei pe piese. Suge-o si intra in insolventa.

    RăspundețiȘtergere
  11. Am de reparat o masina de spalat Arctic model AL 1200A+ problema e ca nu pot da gauri fiindca mandrina bormasinii nu-mi permite acest lucru,la flansa ar trebui sa am un spiral ca lungime dublu.Ce sfaturi imi puteti da?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Ori folositi un spiral mai lung sau daca marginea flansei permite, dati gauri cu un spiral mai gros in unghi, dupa care folositi suruburi mai subtiri cu saibe late.
      Cel mai bine ar fi gasiti un spiral potrivit ca lungime.

      Ștergere
  12. Salut,

    De unde ati cumparat rulmentii pentru ea ? A mea are codul
    bb1-0724-skf pe rulment.

    Cu stima,
    Adrian.

    RăspundețiȘtergere
  13. buna am o problema cu rulmenti la masina de spalat whierpol faza e ca nu stiu rulumenti unul are codul0724 dar celalt e mai mare si nu stiu cum se cheama ajutor cv daca sti cum se cheama

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Desfaceti cuva si masuratii sau mergeti cu rulmentii "la pachet" la magazin.

      Ștergere
  14. Ce rulmenti am la o masina de spalat worpoll AWO/D5 120

    RăspundețiȘtergere
  15. Ce rulmenti am la o masina de spalat worpoll AWO/D5 120

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Trebuie sa o desfaceti ca sa vedeti ce rulmenti si simering aveti.

      Ștergere
  16. daca cuva este cu garnitura...mai trebuie sai dau cu silicon cand o reasamblez?

    RăspundețiȘtergere
  17. Daca este intr-o stare buna nu este nevoie de silicon

    RăspundețiȘtergere
  18. Salut!
    Foarte bun tutorialul, cu o completare - la whirlpool in foarte multe cazuri trebuie refacuta bucsa pe care etanseaza simeringul, altfel in putin timp se va strica rulmentul din nou, daca buca are uzuri.
    Pt hateri (Marian&co):
    Si eu tot 250 Ron cer pentru schimbare rulmenti.
    De ce:
    50 - 70 Ron piesa, 40 Ron strungarul, manopera 3-4 ore, transport, carat la etajul 4, etc.... total minim 5 ore lucrate la greu - 30 lei ora nu mi se pare chiar asa de mult...
    Se castiga maxim 100 Ron, din care mai dai CAS, impozit, etc... deci iti ramani in buzunar sa zicem 70 lei pentru 5 ore lucrate... totusi cat sa castige un om calificat, poate inginer, mai putin decat un zilier la prasit cartofi??

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. un numar de telefon pentru a va contacta doresc si eu sa schim rulmentii la un Indesit.multumesc

      Ștergere
    2. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    3. Am primit multe apeluri, insa trebuie sa precizez, ca sunt din jud. Cluj. Va multumesc!
      Cu sfaturi va stau la dispozitie in masura timpului disponibil.

      Ștergere
  19. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  20. Buna,
    Am facut si eu aceasta operatie de schimbare a rulmentilor si din pacate acuma cuva de inox freaca garnitura de la hublou si scoate fum (garnitura) din cauza frecarii .Taietura am facut-o cu un disc de 2 mm .Cum pot rezova acuma aceasta problema aparuta ?

    RăspundețiȘtergere
  21. Da, strat gros de silicon pe ambele parti si lasat sa se intareasca abia dupa aia strans suruburile....

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. O sa incerc si treaba aceasta,dar problema este ca am facut lipitura foarte bine cu silicon LOctite si se desface cam greu.Multumesc de raspuns

      Ștergere
    2. Silicon, distantiere intre și după aceea strâns.

      Ștergere
  22. Arctic ba 600 are cumva cuva lipita?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  23. E prins in cleme de otel. Se poate inlocui rulmentul fara demontare bazin.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Dap....am vazut acum ca deja am procedat la demontare. Dar tot trebuie desfacuta pt a ajunge la cleme si trage cuva.

      Ștergere
  24. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  25. Am reusit,stiti cumva bucsa de pe ax cum se scoate pt inlocuire? Este plina de santuri si ma tem sa nu curga iar apa pe acolo chiar daca inlocuiesc simeringul....masina arctic ba 600

    RăspundețiȘtergere
  26. Se poate inlocui prin strunjire, e presat la cald si nu ai loc acolo sa-l tragi jos. Daca nu ai posibilitatea sa-l schimbi la un strungar sa iei simering de alta grosime sa nu calce in santul facut de cel vechi si e ok.
    Sa vezi sa nu fie canalul de scurgere ( gaura mica dintre simering si primul rulment) infundat

    RăspundețiȘtergere
  27. Se poate inlocui prin strunjire, e presat la cald si nu ai loc acolo sa-l tragi jos. Daca nu ai posibilitatea sa-l schimbi la un strungar sa iei simering de alta grosime sa nu calce in santul facut de cel vechi si e ok.
    Sa vezi sa nu fie canalul de scurgere ( gaura mica dintre simering si primul rulment) infundat

    RăspundețiȘtergere
  28. Nu am vazut nici o gaura,deci posibil sa fie infundata

    RăspundețiȘtergere
  29. Nu toate sunt prevazute, daca are se vede din exterior o gaura mica

    RăspundețiȘtergere
  30. Salut din nou,am inceput sa asamblez masina,am refacut bucsa la un strungar, gaura de scurgere exista si este desfundata. Acum cred ca am omis sa observ daca axul bazinului trebuie sa fie iesit pana la fata fuliei,eu cand strang surubul se aude cum se trage putin cate putin dar i-mi este teama sa nu se foarfece surubul. Intrebarea este daca trebuie axul pana la fata exterioara a fuliei? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  31. Am schimbat rulmenti am montato la loc cand i-am dat drumul nu se mai inchidea apa i-am dat program de clatire nu merge, i-mi apare tot timpul cod eroare 23 inversez stecherul i-mi da cod 8, mentionez cand am taiat cuva am piscat putin rezistenta, dar la primul ciclu m-ia incalzit, am dat rez.jos am legato la stecher si cand inversez imi da la masa.

    RăspundețiȘtergere
  32. Schimbati urgent rezistenta! Si-a pierdut izolatia, riscati sa va electrocutati!

    RăspundețiȘtergere
  33. Trebuie musai silicon negru sau merge și alta culoare dacă siliconul este ptr plastic și ptr temperaturi ridicate?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua! Eu folosesc silicon rosu rezistent la temperatura si la ulei. Pana acum nu am avut probleme. Am auzit ca unii folosesc adeziv de parbriz tot cu succes.

      Ștergere
  34. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  35. Buna ziua! Am dat de postarea aceasta căutând o solutie la o problema de la masina de spalat a parintilor!

    Desi nu e o problemă mecanica ca sa zic asa am văzut ca sunt multe persoane care se pricep pe aici (apropo foarteeeee bun articolul) si am zis sa apelez la bunatate si cunostintele lor!

    Am o mașină de spalat si nu stiu din ce cauze s-a spart cuva undeva sub usa, e o spartura de aprox 10x20 mm si bucata aceea lipseste (nu am gasit-o) aveti idee cu ce as putea lipi sau puteti sa imi spuneti din ce material ar fi mai exact cuva sa caut ceva solutii de lipire a ei?
    Multumesc anticipat!

    RăspundețiȘtergere
  36. De obicei cuvele se fac din polipropilena cu adaos de praf de calcar ( PP + CACO3). PRaful de calcar previne sa nu se inmoaie cuva la programul de 90 grade. Are diverse denumiri, cam toate inseamna acelasi lucru.
    Se poate suda cu polipropilena, la atelier de reparat bari auto cu termofuziune. Insa costa cat o cuva second pe internet. Daca imi spui ce model de masina e, poate am cuve goale sa-ti fac cadou (am prostul obicei sa nu arunc nimic, spre disperarea sotiteii... )

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua,fiti bun si sfatuiti-ma ce sa aleg intre un LG fabricat in Polonia si care mi se pare cam firava la carcasa,o Gorenje care ma vrajeste cu aspectul ei strong,precum produsele sovietice,sau un Beko care ofera garantie 5 ani? In acelasi timp,va intreb daca detineti din intamplare o carcasa penru un model mai vechi Philips Whirlpool AWG758 1000 Silent,model care nu este prevazut cu amortizoare telescopice in partea de jos,ci cu alt principiu,elastic.Multumesc anticipat.

      Ștergere
    2. Buna ziua!

      Din păcate la modelele de pe rafturi putem să spunem daca sunt ok sau nu doar peste 2-3 ani când încep să apare prin service...
      În general LG face mașini ok, mai ales daca e de Polonia si nu PRC... De evitat dacă se poate detergent praf si lichid, recomand pernițele, au prostul obicei sa se corodeze suportul axului (aka tripoda ), lucru valabil si la Daewoo, Samsung, Bosch, Siemens și mai nou la Whirlpool.
      Gorenje face mașini destuld e robuste, însă să evitați modelele cu touchscreen, sunt păcătoase și costă o avere touch-ul acela (și da, legea lui Murphy - ghici ce pica primul...? )
      La Beko e de evitat modelele cu motor invertor (deci alea super silentioase) au motor Askoll M500, care exista de 2 feluri: alea care s-au stricat si alea care în curând se strică - și se repară prin înlocuire.. ) în rest și alea sunt mașini ok, mai ales că poți lua cu 5 ani garanție, deci probabil primul set de cuvă ți se înlocuiește în garanție

      Ștergere
    3. Am avut carcasă de AWG mai demult, dar era ruginită și aceea, păcat că erau mașini fantastice si care să țină 20-25 ani, construite să țină....

      Ștergere
    4. Tocmai mi s-a defectat si mie un Gorenje cu motor askoll M500. In general cum se manifesta defectele cu acest motor? Intreb sa vad daca e o anumita problema generala. La mine nu mergea decat cu o rufa sau doua...incarcat nu mai pavea puetere sa invarta...Poate ar merita reparate ca sunt destul de scumpe 600Lei..

      Ștergere
    5. de obicei defectul se manifesta prin faptul ca nu se invarte cva, masina nu afiseaza nici o eroare.
      In cazul dvs sa verificati cureaua, poate e slabita.

      Ștergere
    6. Nu era cureaua, am schimbat motorul si merge bine. Din cate am vazut pe internet, daca nu invarte deloc e posibil sa fie un rezistor ars.

      Ștergere
    7. O singura data am dat de un rezistor (de fapt strap, are 0 ohmi)ascuns sub condensatori si s-a rezolvat, in rest n-am reusit, au microcontroller separat pe motor, probabil in franare dupa stoarcere (cand functioneaza ca si generator) isi creeaza supratensiune si crapa

      Ștergere
  37. Buna ziua! Imi puteti spune daca modelul whirlpool awo c 52200 are cuva lipita?
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  38. Salut!
    Da, are cuva lipita, rulmenti 6005 6203, simering 40*55*8.
    De obicei rulmentul 6005 e rupt in 2 deci bafta!

    RăspundețiȘtergere
  39. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. whirlpool awo/c62012 are cuva lipita ?

      Ștergere
    2. AWO/C cam toate au cuva lipita, o singura data am prins un AWO/C61000 cu cuva in cleme si rulmenti sanatosi (6204-6206), insa era model pt piata nemteasca (adusa de afara)

      Ștergere
    3. multumesc, rulmenti 6005 6203 ?

      Ștergere
  40. Am si eu o rugaminte la voi. La o masina de spalat arctic ca 1200 a+, daca nu e defect rulmentul si e rupt suportul de la ax, (se invarte dar cu zgomot mare) se mai poate face ceva? Va multumesc.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Bună ziua!

      De unde stiti ca e suportul si nu rulmentul?
      La cuvele capsate e problematic, nu prea se vand tripode separat.

      Ștergere
  41. Va salut!
    Imi puteti spune modelul de rulmenti si simering pentru AWO/C 72200?
    Multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  42. Buna ziua.Cum se pot schimba rulmenții atunci când nu am acces spate.Luxor
    Mulțumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Salut!

      Se demonteaza panou frontal; se desfac furtunele si cablurile, desfaci amortizoarele si scoti prin fata tot bazinul. Daca demontezi contragreutatile atunci e mai usor ;)

      Ștergere
  43. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  44. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  45. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

    RăspundețiȘtergere
  46. Tripoda whirpool awo/c60100 imi poate spune cineva unde pot gasi? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
  47. Sa inteleg ca cuvele Beko,Arctic sunt lipite,dar ati intalnit si corodari de ax la aceasta marca?pentru ca la motor ofera 10 ani garantie,multumesc.

    RăspundețiȘtergere
  48. Si daca cineva are nevoie,am toate pisele demontate,in stare de functionare,mai putin carcasa,de la Whirlpool AWG 758 (rulmentii nu au joc nici dupa douazeci de ani)

    RăspundețiȘtergere
  49. Salutare!
    Stie cineva daca cuva modelului Indesit IWSD61251 este lipita?
    Si ce tip de rulmenti are aceasta masina, ce coduri au?

    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Nu mai este nimeni pe aici care sa cunoasca raspunsurile la intrebarile mele?

      Ștergere
  50. Salut!
    Din moment ce e cu bazin incapsulat, nu scrie nicaieri aceasta informatie. Nu sunt foarte sigur, dar cred ca e 6204 - 6205 cu simmering 30*52*10.

    Administratorul blogului nu se ocupa cu service masini de spalat, deci nu are de unde sa stie. Eu am service insa nu administrez acest blog, si am scris mai sus ca raspund in masura timpului disponibil

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Va multumesc!
      Problema la masina mea de spalat Indesit este faptul ca se invarte cuva in gol foarte usor si repede! de parca s-a rupt vreun ax sau ceva pe acolo...
      Daca ii dau o invartire se invarte f usor si mult pana se opreste! Nu o mai infraneaza nimic! Oare ce ar fi rupt de fapt? Eu banuiesc ca sunt rulmentii!
      Am crezut ca este cureaua, am schimbat-o si sare mereu de pe fulie! Adica cum invart cuva sare imediat cureaua, desi e noua si am luat modelul original!
      Sa fie oare rulmentii sau poate trebuie strans motorul mai bine?
      Habar nu am!
      Si as vrea sa o depanez in regie proprie, sa imi fac cumva de lucru cum se spune, asa ca un hobby! :)

      Ștergere
    2. Salut!
      Daca pica jos cureaua: Curea dimensiuni nepotrivite ori rulment spart de tot si axul se roteste in carcasa de rulment cu vreo 1-2 cm mai jos. In acest caz va fi PITA sa inlocuiresti rulmnentii, coaja rulmentilor va fi o munca intradevar "barbateasca" sa le extragi

      Ștergere
    3. Salut, Ata!
      Cureaua e noua si este modelul original!
      Inseamna ca este rulmentul facut praf!

      Ștergere
  51. Multumesc ata ca reusesti sa iti faci tp sa raspunzi intrebarilor de aici.
    Intradevar eu nu ma ocup cu service-ul masinilor de spalat (fac service pentru aparatura de tehnica dentara si stomatologie).
    Am reparat vreo 5 bucati pentru mine si pt prieteni pana acum, de aici venind si articolul acesta (cu speranta ca va fi de folos pentru cineva).

    Intrebare pentru ata - exista posibilitatea sa nu porneasca centrifugarea (sau eliminarea apei din cuva) din cauza condensatorului la un Indesit WG1130D? Programatorul l-am facut bucati si i-am curatat contactele (erau afumate), dar tot nu s-a rezolvat problema.

    RăspundețiȘtergere
  52. Salut!

    Daca nu elimina apa din cuva inseamna mai degraba pompa de evacuare obosita / blocata (fiind model vechi de >15 ani; programatorul se strica cel mai rar, chiar daca are funingine pe contacte (Btw, sper ca nu ai dat cu smirghel... daca ai "curatat" contactele de pelicula de platina, atunci contactele tind sa se sudeze intre ele...)
    Daca nu porneste pompa (nu bazaie) sa verifici cu un multimetru, de obicei au intre 100-250 ohmi rezistenta, daca e in afara acestei valori, atunci pompa e gata, ceea ce nu e o tragedie, pompa universala costa undeva la 30-40 lei. Cam toata masinile sunt facute in asa fel, incat pana nu evacueaza complet apa din cuva, nu porneste stoarcerea. Alta problema poate fi presostatul infundat care sa"pacaleasca" programatorul, sa creada ca mai are apa in bazin.
    Daca te referi la condensatorul care e la intrarea alimentarii cu curent al masinii, acela are doar rol de deparazitare, sa nu introduca zgomot RF in reteaua de 220. Daca masina are motor asincron, atunci are condensator de pornire, si da, pierderea capacitatii poate aveea ca si consecinta incapabilitatea de a stoarce rufele, masina poate stoarce doar fara sarcina. Acest condensator are o valoare intre 5 -15 microfarazi.

    RăspundețiȘtergere
  53. Buna ziua! Imi puteti spune daca masina de spalat Whirpool awd/d 57135 are cuva lipita?
    Va multumesc!

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Buna ziua!

      Da, este lipita.

      P.S - se poate verifica usor: Se inclina masina intr-o parte si se uita dedesubt, sau se da jos capacul de deasupra. Daca nu se vad suruburi sau cleme de prindere, atunci mare probabilitate sa fie capsulat

      Ștergere
  54. Bună ziua,

    De acord că informțiile utile trebuie să circule. Eu am citit și, deși mă știu meseriaș la unele treburi, nu mă bag aici în asta. Așa că mașinii mele Indesit WIXE 127 o să plătesc 300 de lei pentru înlocuirea rulmenților lipiți. Vi se pare o sumă mare?
    Și, cum un necaz nu vine singur, mașina socrilor cam bate și ea la stoarcere. Este un Ariston Hotpoint ARXF 125, știți cumva dacă are rulmenții lipiți?
    Vă mulțumesc pentru timpul rupt pentru ceilalți!

    RăspundețiȘtergere
  55. Buna ziua!
    Cu transport inclus si daca meseriasul face reparatia cu inima, atunci merita, parerea mea. O inlocuire facuta a la carte poate sa tina char mai mult decat cea de fabrica., Asta include inlocuire bucsa bronz simering, creare gaura de drenaj intre simering si rulment interior, folosire simering si rulmenti de calitate (SKF, FAG ), prinderea bazinului in suruburi (nu holtzsuruburi, ci metrice, cu saiba grower si de inox, nu zincate )

    Inainte sa dai la mecanic sa verifici, unele serii de Indesit WIEm WIXE si WISE au fost facute cu bazin de inox, alea nu necesita taiere.

    Aristonul are bazin lipit, asemanator cu cel de Indesit (sunt acelasi fabricant - Merloni)insa capcana de aer pentru presostat e integrat in corpup bazinului, nu tub separat pe furtun ca la Indesit, deci va necesita un pic de efort la taiere si atentie la asamblare, altfel masina va supraalimenta cu apa.

    RăspundețiȘtergere
  56. Hotpoint Ariston ARXF 125 rulmenti 6204/6205 Simering 30X52X8,5/10,5

    RăspundețiȘtergere

Reparare display multifunctional Mazda 6 2005 / Mazda 6 2005 multifunction display repair

   O problema des intalnita la Mazda 6 prima generatie, este lipsa (sau amestecul) caracterelor pe display-ul multifunctional (afisaza infor...